Min alldeles egna mössa!

 

English here

Det är bara att inse att det aldrig kommer att bli någon supermodell av mej, men jag ville så gärna få visa mössan jag virkade häromdagen! Det är förresten ingen lek att ta selfies heller, måste hitta någon tonåring som kan bistå med lite tekniktips 🙂

Jag virkade i ett garn från Rowan som jag köpt på Wincent Garner i Stockholm. Där är de trevliga och kunniga och de finns på webben oxå. Garnet heter Rowan Purelife Renew och är just nu på rea hos Wincent. Färgerna är Lorry och Truck. Använde ett nystan av var och har fortfarande lite kvar av bägge nystana.

Beskrivningen är The Fascination Street Slouchy av Kristina Olsson och finns på Ravelry.

Lade till ett varv fastmaskor på slutet, använde den här tekniken för att få mindre synliga skarvar, och den här för att få rak skarv, annars följde jag beskrivningen.

Är barnsligt förtjust i den ojämna randningen, och snabbt gick det, ett par timmar att virka bara. Så det skulle bli en utmärkt present till någon snäll person.

Nu vill jag ha en halsduk som passar till, har någon ett tips på bra beskrivning?

2 thoughts on “Min alldeles egna mössa!

  1. Pingback: My very own hat! | Stitches and Supper

  2. Pingback: En tubhalsduk till min mössa | Stitches and Supper

Leave a comment